Jaostot

HIIHTO

Hiihtojaoston toiminta keskittyy sarjakilpailuihin, joita järjestetään talvikaudella sunnuntaisin lumitilanteen ja säiden salliessa. Hiihtokilpailut keräävät viikoittain 15-30 innokasta hiihtäjälupausta sivakoimaan Ämyrin maastoihin. Vuotuiseen ohjelmaan kuuluvat myös mestaruuskilpailut ja yhdessä Somerniemen Osuuspankin kanssa järjestettävät Hippo-hiihdot. Hiihtokoulun pitäminen kuuluu myös oleellisena osana hiihtojaoston toimintaan. Talvikauden päättäjäisissä palkitaan sarjakilpailuihin osallistuneet sekä kylän mestarit.

Kati Fonsell-Laurila, puh. 040 5595080

Timo Morander
Kirsi Vuorinen
Ulla Mellin
Jaana Veikkola
Teija Hakala

Aikuisliikunta

Somerniemen naisilla ja miehillä on ollut mahdollisuus jumpata kerran viikossa Oinasjärven koululla kuntojumpan merkeissä. Kouluikäisillä tytöillä on ollut oma jumpparyhmänsä, jossa on tutustuttu niin aerobicin maailmaan kuin pelattu hauskoja joukkuepelejäkin.

Asmo Saarinen, puh. 0500 703420

Kati Fonsell-Laurila
Ulla Mellin
Hanna Nummila
Tarja Viilola
Aki Nikander

PALLOILU

Palloilujaoston toimintaan kuuluvat talvikaudella lentopallo, sulkapallo ja sähly sekä kesäkaudella jalkapallo ja beach volley. Sulkapalloa on pelattu naisten ja miesten omilla sekä sekavuorolla Oinasjärven koululla. Jalkapalloa pelataan Somerniemen urheilukentällä keskiviikko-iltaisin Akin opastuksella. Beach volleyta voi pelata urheilukentällä tehdyllä hiekkakentällä.

Aki Laurila, puh. 040 5513947

Ossi Saarinen
Sirpa Teräväinen
Albert Hintsa
Tarja Viilola

SUUNNISTUS

Kesäkaudella on ollut mahdollisuus etsiä rasteja sekä Ämyrin että urheilukentän maastoista. Myös Käpynummen ja Kuritun kartat on otettu pihkaniskojen käyttöön. Uusia aluevaltauksia on luvassa myös tulevalle kesälle. Pienimuotoista suunnistuksen teorian opetusta on annettu tietoiskujen muodossa ennen maastoon lähtöä. Suunnistusjaosto toivoo saavansa toimintaan mukaan myös innokkaita aikuisia.

Ulla Mellin, puh. 040 7227673

Anneli Salmi
Pirjo Uutela-Morander
Henna Yliluikki
Lilli-Irmeli Hintsa

YLEISURHEILU

Yleisurheilujaoston toiminta keskittyy sarjakilpailuihin, joita järjestetään kesäkaudella perjantai-iltaisin Somerniemen urheilukentällä. Sarjakilpailut keräävät viikottain kymmeniä innokkaita lapsia mukaan urheilun pariin. Perinteiset mestaruuskilpailut järjestetään heinäkuun loppupuolella ja kesän viimeisissä kilpailuissa taidoistaan mittelevät perhekunnat. Lisäksi yleisurheilujaosto on ollut mukana järjestämässä Hippo-kisoja yhdessä Somerniemen Osuuspankin kanssa Kesäkauden päätöstilaisuutta on vietetty urheilullisissa merkeissä yhdessä suunnistusjaoston kanssa. Päätöstilaisuudessa jaetaan sarjakilpailujen palkinnot sekä kiertopalkinnot.

Aki Laurila, puh. 040 5513947

Timo Syrjälä